Op dinsdag 7 januari gaat het tweede blok van KunstLokaal Waspik van start. Heerlijke lessen in Den Bolder waar kinderen op allerlei manieren de eigen creativiteit de vrije loop kunnen geven.
Nieuw
* In plaats van verschillende disciplines, bieden we in het 2e blok tot aan de zomer alleen beeldende disciplines aan, met Geertje en Wanda als vaste docenten;
* We starten voortaan een kwartier eerder zodat we na het eerste blok (dat duurt tot 16:15 uur) om 16:30 uur nog een tweede blok kunnen geven, waarvan 1 speciaal voor kinderen uit de hoogste groepen van de school.
Na de Kerst starten we dus met vier groepen:
* Groep I van 14:45 tot 16:15 voor de jongste kinderen (uit groep 3 en 4 van de basisschool)
* Groep II, ook van 14:45 tot 16:15 uur voor de wat oudere kinderen (uit groep 5 en 6)
* Groep III, van 16:30 tot 18:00 uur (een gemengde groep 3 t/m 6)
* Groep IV, ‘KunstLAB’, ook van 16:30 tot 18:00 uur voor de oudste kinderen (groep 7 en 8)
Het komende blok van KunstLokaal Waspik belooft weer heel afwisselend te worden met verschillende opdrachten en experimenten op kunstzinnig en cultureel vlak. Bijzonder is dat kinderen ook zelf met ideeën kunnen komen. Die gaan we dan zo veel als mogelijk proberen te realiseren.
We kruipen in de huid van verschillende bekende kunstenaars en gaan met hun technieken aan de slag. Ook gaan we wat ambachten ontdekken: Delfts blauw, mozaïek, servies maken, etc. De lessen zijn afwisselend. Creativiteit aangevuld met spel en overige activiteiten die passen bij het thema van dat moment (denk bijvoorbeeld aan Carnaval en Voorjaar).
Nieuw is het KunstLokaal Lab:
Ben je creatief en ben je ook nieuwsgierig naar techniek? Dan is deze cursus iets voor jou!
Deze cursus is voor de Leonardo da Vinci's onder ons. Heel lang geleden was Leonardo een uitvinder, kunstenaar, architect, natuurkundige, schrijver, ga zo maar door, een echte creatieve alleskunner. In deze cursus ga je net als hij aan de slag met techniek op een creatieve manier.
In de lessen leer je iets over techniek en hoe je van alles kunt maken dat ook kan bewegen, met behulp van water en lucht. Je gaat werken met heleboel andere materialen. Misschien maak je wel een stopmotion filmpje, laat je dingen vliegen of gaan we een kettingreactie bouwen.
De eerste les is op dinsdag 7 januari. De laatste les van het eerste blok zal op dinsdag 17 juni zijn. Op 4 maart (Krokusvakantie) en 22 en 29 april (Paasvakantie) is er geen KunstLokaal. De laatste twee weken voor de zomervakantie (24 juni en 1 juli) is er ook geen les. Het volledige blok bestaat zo uit 21 lessen. De prijs bedraagt € 147.
Op hoofdlijn blijft het concept ongewijzigd: als kinderen gebruikmaken van BSO De Schat of Mikz zorgen deze BSO’s ervoor dat de kinderen vanuit school in Den Bolder komen en na afloop van het eerste blok (weer) teruggaan naar de BSO. Kinderen die deelnemen aan het eerste blok (aanvang 14:45 uur) en op BS de Brug zitten (en niet naar de BSO gaan) worden, indien gewenst, na schooltijd door een leerkracht van de school naar Den Bolder gebracht. Kinderen die naar het eerste blok gaan (aanvang 14:45 uur) en op BS de Veste zitten en niet naar de BSO gaan kunnen wèl worden meegenomen door de leidster(s) van de Schat (gevestigd in de Veste), mits u dat bij aanmelding aangeeft.
Ouders / verzorgers waarvan de kinderen geen gebruikmaken van de BSO moeten hun kind na afloop van de les zelf ophalen bij Den Bolder.
Wat betreft het blok dat start om 16:30 uur: als kinderen gebruikmaken van BSO De Schat of Mikz zorgen deze BSO’s ervoor dat de kinderen in Den Bolder komen. Wel moet u dan zelf uw kind om 18:00 uur ophalen bij Den Bolder.
Kinderen die in het tweede blok meedoen en geen gebruik maken van een BSO moeten gebracht en gehaald worden of op eigen gelegenheid naar Den Bolder komen (en weer naar huis gaan).
Aanmelden kan vanaf dinsdag 10 december (ongeveer) vanaf 19.00 uur door het aanmeldformulier in te vullen dat vanaf dat tijdstip hieronder zichtbaar zal zijn. Na inschrijving ontvangt u van ons nog een mail met nadere informatie.
983 - test
Inschrijven Kunstlokaal/lab Waspik |